Page 30 - Ankara E-Dergi Ocak 2022
P. 30
OCAK 2022 | SAYI 1
REHBERLİK
KÖŞESİ
TAŞIN ALTINDAKİ EL
30
Hiç olmaz dediğimiz günler yaşadık. Peki neler yapabiliriz?
Günlerce dört duvar arasında kaldık;
kimimiz ailelerimizle, kimimiz tek başına İşte burada en önemli görev biz
ayakta kalmaya çalıştık. Yetişkinler öğretmenlere düşüyor. Öncelikle sınıf ve
olarak mücadele edip; sürece alıştık branş öğretmenleri ile öğretim yöntem
ya da öyleymiş gibi davrandık. Bazıları ve tekniklerinin daha öğrenci merkezli
depresyona girdi bazıları kendini olması konusunda akran arabulucuğunu
ev işlerine verdi, bazıları da ekran öne çıkaran çalışmalar yapabiliriz.
bağımlılığına. Yetişkin bireyler kendi Mesela öğrenciler sınıf içi ve dışı projeler
sorumluluklarını üstlenip pandemi yönetebilirler; böylelikle hem ekip
sürecini atlatmaya çalıştı. çalışmasını öğrenerek iş birliği yapmayı
hem de etkin katılım sağlayarak problem
Peki ya çocuklar ve gençler ne yaptılar? çözme becerilerini geliştirebilirler. Bu
Onların dünyalarına ebeveynler ve durum onların daha iyi hissetmesini
öğretmenler olarak ne kadar girebildik, sağlayacaktır.
biraz bundan bahsetmek istiyorum.
Eğitimin her kademesinde, her
En önemli gözlemim velilerimin de alanında ve her dersinde teknolojinin
dile getirdiği; şiddet içerikli oyunların bilinçli kullanımını kontrollü bir
oynanma oranın artışıyla doğru orantılı şekilde daha da yaygınlaştırabiliriz.
olarak ilerleyen akran zorbalığının ve Böylece öğrenciler kullanırken mutlu
fiziksel kuvvet içeren davranışların oldukları teknolojik aletleri, cihazları ve
sergilenmesindeki artış ve buna bağlı uygulamaları; ders çalışırken proje, ödev,
olarak ortaya çıkan problemler... sunum vb. hazırlarken daha bilinçli bir
ankaramilliegitim @MemAnkara ankara.meb.gov.tr