TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 1. Dönem Değerlendirme Çalıştayımızda yeni müfredatla ilgili değerlendirme yapmak üzere Akademisyen, Eğitim Müfettişleri, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcıları, İlçe Milli Eğitim Müdürleri, Okul Müdürleri, Zümre Başkanları ve öğretmenlerle tüm okul türlerini temsil edecek şeklide yüz kişilik katılımcıyla Başkent Öğretmenevinde gerçekleştirildi.
Anasınıfı, 1. Sınıf, 5. Sınıf ve 9.Sınıflar düzeyinde derse giren öğretmenler tarafından her masaya ders ders ayrılarak, tüm katılımcılarla,
1-Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programlarına ilişkin 2024-2025 eğitim öğretim yılı başında genel olarak algı nasıldı? Bu algının olumluya/olumsuza dönüşmesi konusunda gözlemleriniz/görüşleriniz nelerdir? 2-Alanınızda ilgili öğretim programını aşağıda sıralanan öğeleri açısından değerlendiriniz. Bu boyutlarda sağladığı faydalar ve zorluklar nelerdir? - Öğrenme çıktılarının - İçerik Çerçevesinin - Öğrenme Kanıtlarının - Programlar arası bileşenlerin avantaj ve dezavantajları - Öğrenme öğretme yaşantıları( temel kabuller, ön değerlendirme, köprü kurma, öğrenme uygulamaları) - Farklılaştırma
3-Alanınızla ilgili öğretim programlarının daha etkili şekilde uygulanabilmesi için yapılması gerekenler nelerdir? Öğretmen, Okul, İl ve Bakanlık düzeyinde yapılması gerekenlere ilişkin önerilerinizi belirtiniz. |
Üç konu başlığı altında çalıştay gerçekleştirildi.