Bir plan dâhilinde ilimizdeki tüm ilçelerde düzenlenecek bilgilendirme toplantıları 03.10.2016 tarihinde Yenimahalle ve Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürleri, ilgili Şube Müdürleri ve tüm okul müdürlerinin katılımıyla başladı.
Ankara Milli Eğitim Müdürü Vefa Bardakcı konuşmasında okul müdürlerinin okullarda her şeyden sorumlu en yetkili lider olduğuna vurgu yaparak; ‘Yönetici arkadaşların eğitim liderliği ile ilgili çalışmalarını geliştirici birtakım faaliyetlerin yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Bizler eğitim yöneticisi olurken belli bir akademik eğitimden geçerek değil de öğretmenlik hayatımızdaki birikim ve tecrübelerimizden hareketle, eğitimin içerisinden gelen birer öğretmen olarak yöneticilik görevine geçmekteyiz. Bu sebeple yöneticilik formasyonu ile ilgili hepimizin gelişime ihtiyacı olduğu aşikârdır. Okul Gelişim Modelleri ile ilgili çalışmamız bu ihtiyacı gidermek için hazırlanmıştır. Bu süreci siz okul müdürleri ile birlikte yürüteceğiz ve yıl sonunda hep birlikte geride bıraktığımız süreci değerlendireceğiz.’ dedi.
Ankara’da bir milyon 70 bin öğrencinin eğitim öğretim işlerinin, bu öğrencilerin hayata kazandırılmalarının, meslek edinmelerinin, kişisel ve beceri gelişimlerinin eğitimcilerin sorumluluğunda olduğunu ifade eden Bardakcı: ‘Hepimiz okullarımızın fiziki koşullarını iyileştirmek, sağlıklı hale getirmek, öğretmen ve öğrencilerimizin daha huzurlu ve mutlu bir ortamda eğitim öğretim yapmalarını sağlamak zorundayız. Bunlar sorumluluğumuzdaki olması gereken işlerdir. Ancak ‘Eğitim ve öğretim ile ilgili kısım hangi sorumluluk alanında, nasıl bir yöntem izlenerek değerlendirilecek, nasıl geliştirilecek ve bu konuya kim liderlik edecek?’ gibi sorular sorulduğunda asli görevimiz meydana çıkıyor. Okul Gelişim Modelinde vurgu tamamen buraya yapılmıştır. Asli görevimiz olan kısmı nasıl geliştirebiliriz, bütün ortaklarımızı sürece nasıl katabiliriz, öğretmen, veli hatta çevrede destek alınan kurum, kuruluş, vakıf, dernek her kim varsa sürece nasıl dâhil edebiliriz, topyekun okulumuzu nasıl geliştirebiliriz, bunu nasıl bir plana bağlamalıyız gibi soruların cevaplarını bu projede göreceksiniz. Bu çalışma çerçevesinde her okul kendi verileri, özellikleri, sosyal ve ekonomik gelişmişlik durumu ile ilgili bir çalışma yapıp var olan güçlerinden hareket ederek zayıf yönlerini güçlü hale getirebilme gayreti içerisinde olacaktır.’
Okulun değişimin merkezi olduğunu ve her okulun değişimini kendi koşulları bağlamında gerçekleştirdiğini aktaran Bardakcı: ‘Okul Temelli Gelişim Modelinin iki amacı vardır. Birincisi, merkezi sistem sınavlarından toplanan verilerin analiz edilmesiyle okullara mevcut durumlarıyla ilgili dönütler sunmaktır. İkinci amaç ise, okulların kendi belirleyeceği ölçülebilir hedeflerini izleyerek akademik, sosyal, sportif, kültürel ve diğer alanlarda mevcut performansı artırmaktır.’ dedi.
Ankara Milli Eğitim Müdürü Vefa Bardakcı’nın açıklamalarından ardından Okul Gelişim Modeli İl Koordinasyon Ekibinin çalışmanın yazılım kısmıyla ilgili sunumlarıyla toplantı sona erdi.
Okul Temelli Gelişim Modelinin amacı, Müdürlüğümüze bağlı resmi okullarda;olumlu bir öğrenme ortamı yaratarak, velilerin evde ve okulda çocuklarının öğrenmelerine katkıda bulunmalarını sağlayarak öğrenci başarı seviyesini yükseltmektir. OTGM okulun paydaşları ile birlikte, eğitimde akademik, sosyal, sportif ve sanatsal faaliyetlerin niteliğini, okulu merkez alarak, artırmaya yönelik planlı çalışmaların yürütülmesidir.