ANKARA'DAN "PATİK" PROJESİNE TAM DESTEK "PATİKLE BAŞLA KİTAPLA YAŞA"
Ankara'da "Patik" Projesini yürüten Etimesgut Bilge Kağan İlkokulu yönetici ve öğretmenleri, İl Mili Eğitim Müdürümüz Sayın Turan AKPINAR'ı makamında ziyaret ederek proje hakkında bilgilendirmede bulundular.İstanbul Aydın Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Belma Tuğrul, Çankırı Karatekin Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Nihan Feyman Gök, İstanbul Birüni Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Işıl Taş, İstanbul Güngören Polis Amca Anaokulu Müdürü Birgül Berna Uysal ve Muğla Milas Beçin İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Kader Duman'ın kurucusu olduğu PATİK projesi "Patikle Başla Kitapla Yaşa" sloganıyla sürdürülüyor.
Ülke genelinde 53 ilden 235 Okul öncesi öğretmeninin dâhil olduğu projeye, Ankara Etimesgut' tan da Bilge Kağan İlkokulu Okul Öncesi Öğretmenleri İlkay Akten, Şeyma Bican, Gülay Ayın, Hilal Ersoy, Aynur Eser, Sevim Körkem ve Pir Sultan Abdal İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Hilal Obalı dâhil olmuştur.
Ankara'da bu projeyi yürüten Bilge Kağan İlkokulu yönetici ve öğretmenleri projeyi İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Turan AKPINAR'a sunarak proje süreci hakkında bilgileri arz ettiler. Müdürümüz Sayın Turan AKPINAR; çocukların gelişimi, farkındalık kazanmaları ve bilinçlenmesi için çok önemli bir sosyal sorumluluk projesi yürüttüklerini belirterek sorumlu idareci ve öğretmenlerimize emeklerinden dolayı teşekkür etti.
Projenin amacı; bilişsel gelişimin çok hızlı olduğu okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarının gözetilerek kitaplar yoluyla çocukların soru sorma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı yaratıcı düşünme becerilerinin felsefi düşünme ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesidir. Proje ile bebeklikten itibaren çocuklarda, okuma kültürünün ve okuyucu kimliğinin gelişmesi, kitap seçimi, yetişkinlerin çocuklara kitap okuma teknikleri, düşünme sorgulama süreçlerini desteklemeyi hedeflenmekte, bu hedefe ulaşmak için sınıf, ev, kütüphane, müze, park, bahçe gibi mekanların ortam yönünden zenginleştirilmesi ve daha etkin kullanılması planlanmaktadır.
Projenin hedefleri; öğretmen-ebeveyn aile arasında çocuğun bütünsel gelişimi odaklı bir ortaklık kurabilmek, öğretmenlere ve ailelere nitelikli çocuk kitapları seçme konusunda farkındalık kazandırmak, serbest oyun fırsatlarını artırarak serbest oyunda yetişkin rolleri hakkında öğretmen ve aileleri bilinçlendirmek, çocuğun evde ve okulda erken okuryazarlık ortamlarını zenginleştirmek, çocuklarda eleştirel ve analitik düşünmeyi kullandırabilme, hikayede geçen eylemleri ve süreçleri yorumlayabilme, empati kurabilme, yaratıcılık ve farklı düşünmeyi geliştirebilmek, nitelikli çocuk kitaplarını bütünleştirilmiş oyun, çocuklar için felsefe, müzik-hareket, drama, matematik, fen-doğa, sanat, gezi gözlem etkinliklerinde yaparak yaşayarak öğrenmeye imkan sağlayan soru sorma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı yaratıcı düşünme becerileri çalışmalarıyla disiplinler arası bir yaklaşımla çocuklara sunabilmek, ekonomik yetersizlik veya bilgi eksikliği nedeniyle dezavantajlı çocukların nitelikli kitaplara erişiminin sağlayabilmek , ailelerin ve çocukların kütüphaneyi kullanma alışkanlığı kazandırılıp okunan kitap sayısı ve çeşitliliğini attırabilmek, öğretmenlerde etkili kitap okuma, çocuklarda düşünme ve sorgulama becerilerini desteklemeyle ilgili yetkinlikleri artırabilmek, ev, okul, bahçe, park, doğa, müze, kütüphane, antik kent ve tarihi mekânlarda etkili kitap okuma deneyimleri sağlayarak kitabı hayatın tüm alanlarına taşımak, kitaplar yoluyla çocukların soru sorma, soruşturma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı ve yaratıcı düşünme felsefi düşünme becerilerini geliştirmektir.