Güncellenen öğretim programları çalışmaları kapsamında, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca 13 Ocak 2017 tarihinde çeşitli meslek grupları ve sivil toplum kuruluşları ile öğrenci ve velilerin görüşlerine açılan Taslak Öğretim Programı 172 sınıf düzeyi için 53 dersten hazırlanmıştır. Yeni hazırlanacak olan program 2017-2018 Eğitim Öğretim yılından itibaren 1. sınıflar, 5. sınıflar ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanacaktır.
Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü Çocuk Dostu Şehir Ankara Uygulamaları Bölümü koordinesinde farklı meslek gruplarından (avukat, lokantacı, öğretim üyesi, antrenör, ölçme değerlendirme uzmanı, öğretmen, mühendis, halk ozanı, polis memuru, eğitim yöneticisi, bilim doktoru, doktor, başhekim, fizikçi, sarraf, yaşam ve eğitim koçu, yazar, şoför, milletvekili danışmanı, gazeteci, maarif müfettişi, veteriner, fotoğrafçı, memur)ve farklı branşlardan öğretmenlerin (Sınıf, Beden Eğitimi, Matematik, Elektrik ve Elektronik Teknolojileri, Görsel Sanatlar, Coğrafya, Biyoloji, İngilizce, Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe) oluşturduğu 45 kişilik bir çalışma ekibi ile Taslak Öğretim Programı Çalıştayı düzenlendi. Toplumun farklı kesimleri ve farklı meslek gruplarının taslak öğretim programı ile ilgili görüşlerinin alındığı ve rapor haline getirilecek olan çalıştayın sonuçları Millî Eğitim Bakanlığının ilgili birimine sunulacaktır.
Taslak Öğretim Programı Çalıştayı’nın açılışında konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Vefa Bardakcı, ‘Mesleğimiz, uzmanlık alanımız ne olursa olsun her şeyden önce hepimiz birer veliyiz. Düzenlemiş olduğumuz bu çalıştayın amacı; çocuklarımızın ve gençlerimizin eğitiminde hem ulusal hem de uluslararası alandaki gelişmeleri göz önüne alarak ne gibi güncellemeler ve düzenlemeler yapılabileceğini değerlendirmektir. Eğitimde her zaman bir takım güncellemeler ve uyarlamalar yapmak gerekecektir ama ana çerçeveyi yani taslağı oluştururken sizlerin bu konudaki fikir ve görüşleri bizim için çok büyük önem arz ediyor. Bu çalışmalar aracılığıyla eğitimde demokratikleşme adına büyük bir adım atmış olacağız. Çocuklarımızı her zaman sınava dönük bireyler olarak yetiştirdiğimizden ve onların doğuştan getirdiği becerilerini ve yeteneklerini göz ardı ettiğimizden yakınırız. ‘Eğitimin neresine nasıl bir dokunuş yapılmalı ki çocuklarımızı daha başarılı ve daha mutlu bireyler olarak yetiştirebilelim.’ konusunda toplumun her kesiminden katılım sağlanarak oluşturulan bu çalıştayda, değerli düşüncelerinizi bizlerle paylaşmanızın Taslak Öğretim Programı’nın hazırlanmasında bizlere yol gösterici olacağına inanıyorum. Toplanan görüşler taslak öğretim programının derinlemesine irdelenmesi ve değerlendirilmesi açısından son derece önemlidir. Burada bildirilen görüşleri uzmanlar değerlendirdikten sonra taslak programlara son halleri verilecektir.’ dedi.
Çalıştayda geleceğimizin güvencesi olan çocuklarımız için en iyi öğretim programının nasıl olması gerektiği konusunda ortaya çıkan görüşler, düşünceler ve önerilerin paylaşılmasının, eğitimin kalitesini arttıracağına inanılmaktadır.