Ankara Milli Eğitim Müdürlüğünden Özel Yetenekli Öğrencilere Özel Proje
“Özel Yeteneklilere Yönelik Bütünleştirilmiş Sınıf İçi Farklılaştırma Programı Hazırlanması ve Yetenek Atölyeleri Oluşturma Projesi” kapsamında özel yetenekli öğrencilerimiz için oluşturulan atölyelerin açılış programı Özdemir Gürocak İlkokulunda yapıldı.
Ankara Kalkınma Ajansının desteklediği ve Ankara Milli Eğitim Müdürlüğünün yürüttüğü proje kapsamında Altındağ ilçesinde 3. ve 4. sınıflarında eğitim gören üstün yetenekli çocuklar iki pilot okulda Özdemir Gürocak ve 13 Ekim İlkokulunda Fen Bilimleri, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Matematik ve Akıl Oyunları atölyeleriyle destekleniyor.
BİLSEM’lerde eğitim görme imkânı bulamayan özel yetenekli çocukların eğitim ihtiyaçlarını en üst seviyede desteklemeyi, Ankara’da daha fazla özel yetenekli çocuğa ulaşmayı ve okul merkezli özel yetenekliler eğitim modelini okullara kazandırmayı amaçlayan Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü projeyle Türkiye’de uygulanan ilk örnek modele imza atıyor.
Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi yaylı çalgılar topluluğunun verdiği müzik dinletisiyle başlayan, Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Ulusal Projeler ekibinin sunumuyla devam eden programda Milli Eğitim Bakanlığının başarılı çalışmalarından bahseden ve eğitimin bir milletin olmazsa olmaz en önemli unsuru olduğuna vurgu yapan Ankara Vali Yardımcısı Süleyman Hurrem Aksoy, belli alanlarda özel yetenekli öğrencilerin bu yeteneklerini geliştirdikleri zaman daha mutlu olacaklarına ve bu özel yetenekli çocukların ürettikleriyle hayatımıza çok şey katacaklarına vurgu yaptı. Ankara Vali Yardımcısı Süleyman Hurrem Aksoy: “Özel ve ilk proje olarak başlayan bu program geliştirilerek ülkemize örnek olacaktır. Okullarımızda özel sınıflar oluşturmak suretiyle bugün açılışı yapılan atölyelerin her okulda açılması suretiyle o okulda destek alan özel yetenekli öğrencilerimizin ve o çevredeki insanların bu yeteneklerini geliştirici ortamlar hazırlayacağımızı umuyorum.” dedi.
Eğitim ihtiyacı, ilgi alanları, öğrenme hızı ve hazır bulunuşluk düzeyleri akranlarından ve birbirlerinden farklılık gösteren özel yetenekli öğrencilerin erken yaşta tanılanmaları ve uygun eğitimi almaları hem öğrencilerimizin gelişimi hem de ülkemizin kalkınması açısından son derece önemlidir ifadesine vurgu yapan Milli Eğitim Müdürü Erol Bozkurt: “ Özel yetenekli öğrencilerimiz için açılışını yaptığımız atölyelerle çocuklarımıza ilgi, yetenek ve potansiyellerine göre farklılaştırılmış eğitim programlarıyla destek eğitim programları uygulanacak ve özel yeteneklilerin çevresiyle sosyal uyumları güçlendirilecektir. Bu açıdan özel yetenekli öğrencilere uygulanması gereken eğitim programlarının çocuklarımızın ilgi ve yeteneklerini geliştirecek şekilde, bireyselleştirilmiş olarak hazırlanması da bizim açımızdan oldukça önemlidir.
Aynı zamanda bu çalışma ile özel yetenekli çocuklarımızın ailelerinin çocuklarının eğitimi ile ilgili bilinç düzeyleri de arttırılmış olacaktır. Çünkü anne ve baba olarak, toplumun genelinden en az bir yönü ile farklı, çok hareketli, farklı düşünen bir çocukla yaşamak bazı hususlarda daha dikkatli ve bilgili olmayı gerektirmektedir.” dedi.
Sınıfta öğretmenleri tarafından çok yaramaz, hareketli, farklı olarak nitelendirilebilecek öğrencilerin aslında öğrenme stillerinin çok farklı olduğunu ve bu durumun onlara farklı yaklaşılması gerektiğinin onların anlaşılmadığının bir işareti olduğunu belirten Milli Eğitim Müdürü Erol Bozkurt: “İstiyoruz ki onlar da herkes gibi olsun, uslu olsun, yerinde sessizce otursun. Ama biz ailelere bunu şimdiden duyuralım biz çok uslu çocuk istemiyoruz. Biz okullarımızda uslu çocuk falan istemiyoruz biz kendini gerçekleştirebilecek çocuklar istiyoruz. Olabildiğince kendisini ifade edebileceği, gerçekleştirebileceği bir yapının içerisinde bir değerlendirme istiyoruz. Okullarımızda yetenekli ve kendini bilen, tanıyan öğrencilerin daha fazla olduğu ortamlar oluşturmayı istiyoruz.” dedi.
Oturma planına göre öndeki öğrencilerin arkadaki öğrencileri perdelememesi için öğrenci sayısı özellikle az olan okullardaki müdürlerinden bir istekte bulunan ve okul müdürlerinden sınıflarda U sistemini oluşturmaya çalışmalarını isteyen Milli Eğitim Müdürü Erol Bozkurt, özel yetenekli öğrencilere yönelik bütünleştirilmiş sınıf içi farklılaştırma programı hazırlanmasında ve yetenek atölyelerinin oluşturulmasında emeği geçen herkese çok teşekkür etti.
Ankara Vali Yardımcısı Süleyman Hurrem Aksoy, Ankara Milli Eğitim Müdürü Erol Bozkurt, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanı Oktay Kılıç, Kalkınma Ajansı İzleme ve Değerlendirme Başkanı Muhammet Seyit Pehlivan, Proje Danışmanı ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Ahmet Kurnaz, Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Şefika Biçer’le İl ve İlçelerin üst düzey yöneticilerinin katıldığı program yetenek atölyelerinin gezilmesiyle sona erdi.