ANKARA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Kurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya Getirdi

Ankara Millî Eğitim Müdürlüğü ile Ankara Kalkınma Ajansı işbirliğinde düzenlenen ve 6- 7 Eylül tarihlerinde devam edecek olan Kurumsal Gelişim Eğitim Semineri Galip Demirel Ankara Vilayetler Evi’nde başladı. 
Kurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya Getirdi

 

Ankara Millî Eğitim Müdürü Erol Bozkurt; katılımcılara hoş geldiniz, diyerek başladığı toplantının açış konuşmasında bütün İlçe ve İl Müdürlüğü yöneticilerinin katılımının sağlandığı ve bir bakıma tanışma ve kaynaşma toplantısı olma özelliği de taşıdığı için bu toplantıyı çok önemsediğini belirtti. Bozkurt, konuşmasının devamında şöyle konuştu: “ Biz değişim ve gelişimi önemsiyoruz; takım olmayı ve ekip ruhuyla çalışmayı önemsiyoruz.

 

Burada bulunan 129 şube müdürümüzün 117’ si Ankara’ da yeni; hatta büyük bir kısmı yöneticilikte yeni. Dolayısıyla bu eğitim seminerimiz sözünü ettiğim arkadaşlarımız için çok daha büyük önem taşıyor. Ekip ruhunu, birlikte başarmanın hazzını yaşamak için bir birimizi çok daha yakından tanımalıyız. Bu nedenle eğitim çalışmamız Müdürlüğümüz açısından büyük önem taşımaktadır.

 

Ankara Millî Eğitim Müdürlüğü olarak bir ekip olalım istiyoruz, bir birine benzeyen değil bir birini tamamlayan yöneticiler olalım, istiyoruz. Eğer klasik mantıkla gelen telefonlara cevap veren, gelen evrakları imzalayan yönetici olursak problemlere boğuluruz. Bizler kendi gündemimizi belirleyen yöneticiler olamazsak sorunlar bizim gündemimizi belirler. Bu da bizi verimsizliğe iter. Biz 60 bin öğretmene, bir milyon öğrenci ve iki milyon veliye hizmet ediyoruz. Ankara’da olmamız, hep göz önünde olmamız, deyim yerindeyse camdan bir evde oturuyor olmamız hasebiyle kamuoyu denetimine her zaman açık bir ekibiz. Yani sürekli kontrol altındayız; bu nedenledir ki biz de sürekli öz denetimi elden bırakmamalıyız.

 

Yönetimde açıklık, dürüstlük ve bunların oluşturduğu olgu olan güven bizim için vazgeçilmezlerdir. Bizim anlayışımıza göre yönetici lider olmalıdır. Her kademedeki muhataplarına önderlik etmeli ama aynı zamanda da sürekli öğrenen ve kendini geliştiren olmalı. Yönetici; kendini üstte ve üstün gören değil, yönetim ekibiyle paylaştığı görevlerin yapılmasında sadece bir adım önde yürüyendir. Hizmet sunduğu halkı dinleyen, onların nabzını tutandır. İnsanlar artık sert, otoriter, buyurgan yönetici istemiyor; kendini dinleyen, anlamaya çalışan; kendisine samimi yaklaşan yönetici istiyor. Biz bunu sağlamak için çaba sarf etmeliyiz. Biz mütevazi bir hizmet sunmak, büyüklük ve gurur hastalığından uzak yönetim sergilemek zorundayız.

 

Yöneticinin iki temel ve vazgeçilmez vasfı vardır: öngörmek ve karar almak. Bu süreçte sorunlarla karşılaşabilir; hatta sorun kendisinden ya da ekibinden de kaynaklanabilir. Önemli olan sürekli denetimle hataları zamanında tespit edip çözebilen olmaktır. Tabii ki sorun sizin dışınızda gelişmişse geride durup metanet ve sabırla çözümü bekleyen olabilmeliyiz. Ünlü bir düşünürümüzün de işaret ettiği gibi: “ Mütevazilikte su gibi olmalıyız; kararlarımızda ise elif gibi” yönetici olmalıyız.

 

Yollar her zaman düz, engelsiz olmaz; aksine yöneticilerin yolları hep engelli, engebeli olur. Bu engelli yolları aşabilecek sabır ve kabiliyete sahip olmalısınız. Bu zorlu yollarda sizinle omuz omuza yürüyen bir ekibiniz olmalı ki kendinizi daima güvende hissedebilesiniz. Siz öyle yöneticiler olmalısınız ki doğrunun, haklının ve mevzuata uygun davrananın yanında olarak hep takdir edilen olun. Mesela ben size mevzuata aykırı bir iş yapmanız için talimat versem; benim karşımda durabilmelisiniz. Beni ikna etmek, yaptığınız işlemin mevzuata uygun olduğunu bana kabul ettirmek zorundasınız. Ve sonuç olarak, tâbî olan değil; sorgulayan, yargılayan hatta karşı çıkabilen yönetici olabilmelisiniz.”

 

Konuşmasının devamında programın tertibinde büyük katkıları ve emekleri olan Ankara Valiliği’ne ve Ankara Kalkınma Ajansı’ na şükranlarını sundu. Özellikle programa katılarak alicenaplık gösteren Vali yardımcısı Yıldırım Uçar’ a teşekkür etti.

 

Daha sonra konuşan Ankara Vali Yardımcısı Yıldırım Uçar’ da Ankara Valisi Alâaddin Yüksel’in selamlarını ve başarı dileklerini ilettiği konuşmasında şunları söyledi: “ Sayın Vali’m katılamadı ama sizlere iletmemi istediği ve çok hassas olduğu birkaç hususu da paylaştı.

 

Öncelikle okullarda ve çevresinde güvenliği çok önemsediğini vurguladı. Yöneticilerin bu konuda tedbir almalarını beklediğini söyledi.

 

Uyuşturucu kullanımının yaygınlaştığını, kaygıyla konuyu takip ettiğini; bununla ilgili de etkili çalışmalar yapılmasının öncelikli konularından birisi olduğunu belirtti. Son olarak okullarda öğrencilerin sağlıklı beslenmesi, sağlıklı ürünlerle beslenmesi ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarının yerleşmesi için eğitim yöneticilerinin hassas davranmasını beklediğini ifade etti.”

 

Konuşmasının devamında ideal ve hedefleri olan öğretmen ve yöneticilerin neleri başarabildiğini, kendisinin tanık olduğu olaylardan örneklerle anlattı. Cesur, istekli, azimli ve kararlı eğitimci ve eğitim yöneticilerine ihtiyacın gelişen dünyayla birlikte her geçen gün arttığının altını çizdi. Bu tür eğitim faaliyetlerinin kişilerin ve toplumun gelişimine sağladığı önemli katkıları vurguladı. Eğitime ve eğitimcilere çok önem verdiklerini; onları her zaman desteklemeye devam edeceklerini belirttiği konuşmasının sonunda çalışmanın verimli ve başarılı geçmesini arzu ettiğini belirterek katılımcılara selamlarını sundu.

 

Ankara Kalkınma Ajansı İş Geliştirme ve Strateji Birimi Başkanı Muhammet Ali Oflaz’ın Ajans’ ın çalışmalarıyla ilgili sunumundan sonra Dr. İbrahim Uslu’nun Kriz Yönetimi ve İletişim konulu sunumuyla programın ilk bölümü tamamlandı.

 

Programın ikinci oturumunda Prof. Dr. Mehmet Barca’nın Stratejik Planlama; Dr. Osman Zati Yazar’ın Etkili İletişim Becerileri konulu kişisel gelişim eğitim seminerleri yapıldı.

 

7 Eylül 2014 Pazar günkü sabah oturumda Muhammet Alpkent, Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj; Dr. Şaban Kızıldağ,Yönetmekte Mazeret Yok; Gülden Özel, Etkili Konuşma konulu sunumlarını gerçekleştirecekler; eğitimin son oturumunda ise İhsan Ataöv ve Doç Dr. İhsan Çapçıoğlu katılımcılarla birikimlerini paylaşacaklar.

 

Kurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya GetirdiKurumsal Gelişim Eğitimi Semineri Ankara Eğitim Üst Yönetimini Bir Araya Getirdi

MEB Beşevler Kampüsü I Blok Yenimahalle ozelkalem06meb.gov.tr - 0 312 212 66 40 - 0 312 212 66 41 - 0 312 212 66 42 - 0 312 212 66 43

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.