SayfaİŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU UYGULAMASINDA TEREDDÜTE DÜŞÜLEN KONULAR

Bakanlığımızdan Görüş İstenilen Konular:
 

1)    Okullarımızda görev yapan öğretmenlerimizden haftalık maaş ve ücret karşılığını dolduranlara ilaveten haftalık 20 saat İş Güvenliği uzmanlığı ücreti verilebilir mi?

2)    İş Sağlığı ve Güvenliği kanununa göre İş Sağlığı ve Güvenliği hizmetleri mesai saatleri içerisinde yapılabilmektedir. Tam gün tam yıl çerçevesinde olan okullarda bu mesai saati hangi süreleri kapsamaktadır?

3)    Merkez ilçelerde çalışan İş Güvenliği Uzmanlarımız dış ilçelerde görevlendirilebilir mi? Dış İlçelere, okul ve kurumlara görevlendirilen personelimize ulaşım için gerekli yevmiye ve yolluk ödenebilecek mi? Ödenecek ise hangi kalemden ödeme yapılabilecek?

4)    Başka kurumlara İş Güvenliği Uzmanı olarak görevlendirilen personelin vazgeçme hakkı var mıdır?  

5)    İş Sağlığı ve Güvenliği hizmetleri için gereken harcamalar hangi kalemden ödenebilir?

6)    Milli Eğitim Bakanlığı tarafından İş Sağlığı ve Güvenliği hizmetleri yerine getirilirken uyulması gereken kurallar, görev tanımı, yetki ve usulleri ile görevlendirme şekli hususları iç yönerge haline getirilerek illerimize gönderilecek mi?

7)    İş Güvenliği uzmanı olarak görevlendirilen personelimizin özlük haklarında herhangi bir değişiklik söz konusu mudur?

8)    İş sağlığı ve güvenliği hizmeti Okul Aile Birlikleri tarafından hizmet satın alma yoluyla yapılabilir mi?

9)    İl Milli Eğitim Müdürlüğü Merkez binası ve dokuz merkez İlçede “Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi” kurulması mümkün müdür?

10) İş yeri Hekimi ihtiyacını nereden ve ne şekilde temin edebilecek?

            11) Genel İdari Hizmetleri Sınıfında olup İş Güvenliği Uzmanlığı Sertifikası olan personelin görevlendirilmesi halinde 20 saat ücret ödenebilecek mi?
 
Sorularınız ve düşüncelerinizi issagligiveguvenligi06@meb.gov.tr adresinden bize ulaştırabilirsiniz.